POP-UP STORES
POP-UP stores zijn niet meer weg te denken uit het moderne straatbeeld. Kijk hoe dit concept activatie heeft veranderd. Is het heel nieuw? Nee, niet echt. Het vind zijn oorsprong in 1298 in Wenen.
POP-UP stores
De niet meer weg te denken POP-UP stores kennen hun oorsprong in 1997 in Los Angeles. Patrick Courrielche organiseerde in dat jaar “The Ritual Expo”. Het was het begin van dit fenomeen. Overigens als je kijkt naar het principe van de POP-UP store zouden we ook kunnen zeggen dat de oorsprong ligt in 1298 toen in Wenen de eerste Decembermarkt werd georganiseerd. Later zou dit in heel Europa bekend worden als de Kerstmarkt. Het evenement dat Patrick Courrielche organiseerde zou later naam maken als “the ultimate hipster mall”. In 2000 publiceerde Malcom Gladwell zijn eerste boek: The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference. Dit boek veranderde de kijk van marketeers op consumenten en hoe ze deze “beleving” ondergaan.
Al snel hadden de grote merken door dat het concept van Patrick uitermate geschikt was om consumenten in een korte tijd een merk-experience te geven. AT&T, Motorola en Levi-Strauss gingen samenwerken met Patrick en door heel Amerika werden POP-UP stores neergezet. Gucci en Louis Vuitton volgden en de POP-UP deed ook zijn intrede in andere branches zoals de Horeca met het POP-UP Restaurant.
Lees meer op: PitchPark.nl