1-jarig jubileum Samsung Experience Store
Deze maand bestaat de Samsung Experience Store in het Utrechtse Hoog Catharijne 1 jaar. Graag willen we wat ‘’insights’’ van het afgelopen jaar met je delen.
Na maandenlange voorbereiding was het op 12 april 2019 dan eindelijk zover: de “grand opening” van de allereerste Samsung Experience Store van Nederland. Voor alle betrokkenen een moment van ontlading dat feestelijk werd ingeluid door StukTV en werd bijgewoond door een stroom van nieuwsgierige en enthousiaste bezoekers aan deze prachtige winkelformule.
Voorafgaand aan de opening werd ons herhaaldelijk gevraagd waarom we besloten een fysieke winkel te openen in een tijd waarin de online verkopen alleen maar toenemen. Onze ervaringen van het afgelopen jaar hebben echter onze visie ondersteund. Juist nu merken we met zijn allen wat face to face contact voor ons betekent en hoe de menselijke interactie alles een stuk leuker maakt.
Natuurlijk is online shoppen onmisbaar geworden, en wie maakt er geen gebruik van. Het gemak van online shoppen is in ons hectische bestaan heel waardevol. Er is vastgesteld dat 65% van de consumenten zich tot een fysieke winkel wendt voor oriëntatie en inspiratie, 55% koopt het product zelfs aan in een fysieke winkel. Daarnaast staat vast dat het aankopen van bepaalde producten moeilijk is zonder interactie en advies. De consument wil het product met de eigen ogen kunnen zien en kunnen aanraken. Daarnaast zoekt men antwoorden op specifieke vragen. Binnen de Samsung Experience Store proberen wij dan ook op al deze facetten in te spelen.
Zo hebben wij altijd de nieuwste producten in de winkel liggen, zijn onze Experience specialisten een wandelende Samsung Wikipedia en weten ze alles over de functionaliteiten uit te leggen en nog belangrijker de klanten te voorzien van advies op maat. We houden continue het bezoekersaantal in de gaten en zorgen ervoor dat er altijd sprake is van de juiste personeelsbezetting. In de winkel is het servicepunt voor reparatie van de Samsungproducten natuurlijk ook gewoon open.
Daarnaast hebben we elke 2 maanden een andere “ experience zone “ waarin een product uitgelicht wordt en op een unieke wijze ervaren kan worden.
Ook hebben we een styleskins afdeling waar je je eigen toestel helemaal een unieke look kan geven. Er is keuze uit 40 varianten voor de achterkant en 2 varianten voor de voorkant.
In slechts enkele ogenblikken wordt de beschermende folie uitgesneden op maat van jouw toestel en geplaatst. Zo geniet je van optimale bescherming en een unieke look.
Of het nu gaat om het uitvoeren van een Smartswitch, waarbij de instellingen en geheugen van je oude telefoon/tablet of smartwatch als het ware gekopieerd worden naar je nieuwe toestel, of het deelnemen aan een van onze workshops waarin je binnen 30 minuten bijvoorbeeld leert hoe je alles uit de functies van je nieuwe telefooncamera haalt.
Deze service en dit comfort bieden wij in de Samsung Experience Store en dat is precies wat wij voor ogen hadden toen wij hier 1 jaar geleden mee zijn gestart. De vele positieve reacties van zowel kopende als oriënterende klanten bevestigt de visie dat een fysieke winkel onmisbaar is.
Inmiddels is de Samsung Experience Store een aantal weken gesloten en werken wij er hard aan om deze spoedig weer te openen, uiteraard met inachtneming van de richtlijnen van de RIVM.
Deze periode is een perfecte tijd om je te verdiepen in de Samsung producten en daar helpen onze Experience specialisten je natuurlijk graag mee. Voor nu wensen wij iedereen heel veel gezondheid toe!