PSfm ontwikkelt Samsung Campus

PSfm - 10 / 05 / 2019

Omdat millennials meer en meer in hun eigen ontwikkeling willen investeren, wordt van werkgevers steeds vaker verwacht dat zij dit actief kunnen stimuleren en faciliteren. Het aanbod van banen is groot en jonge professionals willen de baan die het beste op hun CV staat. Weekend- en bijbaantjes gaan niet meer alleen over het verdienen van een extra zakcentje, maar zijn steeds vaker een startpunt van een carrière

PSfm werkt al sinds januari 2015 met Samsung samen en is verantwoordelijk voor 33 full-time Samsung Shop in Shop managers en 70 promotors. De shop in shop managers managen de Samsung shops in diverse Media Markt vestigingen en de promotors staan klaar om hen te vervangen in het geval van ziekte of vakantie. Dit verzekert dat Samsung altijd op de juiste manier is vertegenwoordigd in de winkel, ongeacht of dit door de vaste manager is of door een van de vele promotors die invalt.

 

De ontwikkeling van deze jonge promotors is altijd onze focus geweest. De trends en prioriteiten van deze doelgroep zijn continue in ontwikkeling. Wij besteden dan ook veel aandacht aan de eisen aan deze groep en bieden daarmee een interessante carrièrestap. Millennials willen hun persoonlijke ontwikkeling doorzetten, een goed CV opbouwen en zoeken een baan die op hun studie aansluit. Hun behoeftes liggen in verbinding, erkenning, zekerheid en positieve energie. Werken voor Samsung biedt hen dit door de agents te sturen in hun ontwikkeling.

 

De mogelijkheden hierin zijn eindeloos. Zo wordt alles aangeleerd over het maken van de “perfect sale”. Samsung’s verkoopmethodiek, de GALAXY methode, wordt continue besproken en geoefend  door de trainees. Daarmee kunnen zij het beste uit zichzelf halen en zich ontwikkelen tot de perfecte Samsung sales agent.

 

Wij bieden meerdere trainingsmodules die verplicht zijn voor alle trainees. Samsung is tenslotte een premium merk en het trainingsprogramma verzekert dat de trainees de correcte houding, kleding, gedrag en taalgebruik hanteren. Deze module vormt de basis voor hun werk en bepaalt wie zij als een sales agent willen zijn en wat hen uniek maakt als een Samsung medewerker.

 

De training over klantbeleving gaat in op de verschillende types klant die ze tegen kunnen komen, de mogelijke tegenslagen die ze te verduren krijgen en hoe ze daarmee om moeten gaan om de verkoop succesvol af te ronden.

 

Commerciële en sales vaardigheden zijn de onderwerpen van de laatste module. Deze richt zich op het vaststellen van de behoeftes van de klant door het stellen van open vragen, het ontwikkelen van luistervaardigheid en het toepassen van bevragingstechnieken om daarmee tot een succesvolle afsluiting van het verkoopgesprek te komen. In “cross- en upsell” trainingen wordt de sales agent geleerd hoe en wanneer zij een klant extra producten of diensten kunnen aanbieden.

 

Training wordt steeds belangrijker. De taak van een promotor is niet alleen om mensen enthousiast te maken over de Samsung producten, maar zeker ook om dit enthousiasme op Media Markt personeel over te brengen en hun kennisniveau op peil te houden. Na hun opleiding zijn de promotors helemaal klaar om een unieke en interactieve training aan al het Media Markt personeel te geven.