Mo-Mo-Moneyclip!

PSfm - 01 / 07 / 2013

Ze staan voor PSfm. Gaan voor KPN langs de deur, varen op een sloep voor Lay’s of zetten koffie met Nespresso. Waar ze ook voor PSfm staan, onze medewerkers in het veld maken altijd wel iets bijzonders mee. En om dat te vieren hebben we de Vul Je Moneyclip actie opgezet.

Ook verdiend!

Wij vragen een jaar lang aan de meer dan 1.000 PSfm flexmedewerkers wat hun leukste fieldmarketing verhaal is. Elke maand pikken we de meest bijzondere uit, die dan € 150,- netto krijgt voor het vullen van de speciale PSfm Moneyclip.

De tweede die er dit jaar met een gevulde Moneyclip vandoor gaat is Ryan van Rossum. Lees hieronder zijn hulpvaardige verhaal over zijn eerste dag voor PSfm Werkt…

‘Het was mijn allereerste werkdag, vers uit de producttraining stond ik op een koude maandagmiddag in Alkmaar op het station om daar te werken. Ik moet bekennen dat ik
behoorlijk gespannen was voor aanvang, dit was dan ook goed te merken bij mijn eerste gesprekken met klanten. Gelukkig ging het echter al snel een stuk beter en halverwege mijn werkdag stond ik vol zelfvertrouwen mijn werk te doen. Net tegen het einde van mijn werkdag sprak ik een beetje een onzeker ogende dame van rond de 25 aan, ik vroeg haar naar haar leeftijd en kreeg een enigszins onzeker knikje, vervolgens zoekt de klant furieus in haar handtas….Na even kort zoeken haalt ze een wit kaartje uit haar tas. Omdat ik nog compleet onervaren was met het werk stond ik even versteld.

Op het kaartje stond in rode letters: ” Ik leer omgaan met stotteren bij de Nederlandse stotter vereniging Demosthenes”. Op dat moment wist ik dat ik niet met een normale klant te maken had. Toch was ik niet van plan deze dame niet over te halen om misschien eens een product van de klant te proberen. Ik vraag haar om even met mij mee te lopen naar mijn counter achter in de winkel zodat ik hier rustig met haar kan praten zonder de drukte van het station om ons heen. Eenmaal bij de counter aangekomen begin ik weer rustig vanaf het begin met praten en geef haar ook de mogelijkheid iets terug te zeggen. Na kort met haar gesproken te hebben heb ik haar uiteindelijk over kunnen halen om een van de producten van de klant te kopen.

Na haar aankoop bij de kassa kwam ze nog even naar me toe gelopen en liet me weten heel erg blij te zijn dat we een normaal gesprek hadden gevoerd, liet ze me weten dat dit haar enorm geholpen had bij het overwinnen van haar gestotter. Terug onderweg in de trein bedacht ik me eigenlijk pas dat dit toch best een interessante ervaring was in het vak fieldmarketing. Ik ben een ervaring rijker en zij is een stap verder gekomen in het overwinnen van haar stotteren.’