FM Inspiration 1

PSfm - 01 / 03 / 2013

Bij PSfm houden we natuurlijk alle fieldmarketing trends strak in het vizier. Werken met iPads op locatie? We zijn er als de kippen bij. Bijzonder innovatieve manieren om een nieuwe chipssmaak te introduceren? We gaan ervoor.

Ook met onze collega’s in het buitenland delen we graag onze acties en leren we ook van hen. Zo kwamen we de geniale fieldmarketing actie tegen van Zara Tapas Bar uit India. Zij hebben samen met de lokale politie autoriteiten een actie bedacht om beschonken Indiërs te wijzen op het feit dat maar liefst 70% van de ongelukken in India worden veroorzaakt door alcohol in het verkeer.

 

Om dit onder de aandacht te brengen bedachten ze een actie waarbij beschonken bestuurders die hun auto terugkregen van de valet parking, de schrik van hun leven kregen. In de auto hadden ze iemand verkleed als Yama, de god van de dood, geplaatst. In het zeer religieuze India is dat behoorlijk schrikken. Vervolgens werden de bestuurders gewezen op het feit dat zij er nog niet toe waren om de god van de dood in de ogen te kijken en wellicht nog een keer na moesten denken om achter het stuur te stappen met een drankje op…