Case

KITKAT CHOCOLATORY

Case: KITKAT CHOCOLATORY

KITKAT heeft een internationale campagne gelanceerd waarbij consumenten de kans krijgen om hun persoonlijke premium versie van de iconische vierdubbele reep te maken. De Chocolatory pop-up store is eerder in Londen, Melbourne, Kuala Lumpur en Tokio geopend. Recentelijk had Utrecht de eer om de allereerste Nederlandse KITKAT Chocolatory te huisvesten welke met trots door PSfm werd geopend.

 

KITKAT CHOCOLATORY POP-UP STORE

Duizenden passagiers die regelmatig Utrecht Centraal bezoeken, hadden de mogelijkheid om naar de Chocolatory pop-up store te gaan en hun eigen exclusieve KITKAT te creëren. Het proces om tot een unieke KITKAT te komen was simpel. Consumenten konden hun favoriete chocolade smaken kiezen (wit, melk of puur) en vervolgens hun drie favoriete toppings kiezen. Hierbij kon men niet alleen kiezen uit klassiekers als caramel of framboos, maar ook typisch Nederlandse specialiteiten zoals pepernoten of stroopwafels. Men kreeg zelfs de kans om hun eigen ontwerp van de KITKAT te maken. De chocolatiers maakten en verpakten vervolgens binnen 30 minuten de unieke KITKAT’s. Klanten kregen ook de optie om een kant-en-klare special edition KITKAT te kopen.

PSfm werd door Nestlé aangewezen om de pop-up store vorm te geven en het gehele project tot leven te brengen, van creatieve ontwikkeling tot aan het gehele management van de winkel. Zij zorgden ook voor de locatie en het interieur. Het PSfm projectteam werkte aan alle aspecten van de ontwikkeling van de pop-up store, waaronder alle designelementen, werving en selectie van het personeel, HACCP en de ontwikkeling van een compleet operationeel plan. Dit alles kwam samen tot een pop-up store die zeker zou opvallen en een blijvende indruk zou achterlaten.

 

Utrecht Centraal als locatie voor de pop-up store bleek een groot succes en de feedback was overweldigend positief. De store werd officieel geopend door niemand minder dan Geraldine Kemper en kreeg unanieme lof van zowel critici als consumenten. Onder andere Retailtrends, Metronieuws en DUIC waren zeer enthousiast over de opening van de pop-up store.
Ter voorbereiding van de opening van de KITKAT Chocolatory heeft PSfm twee gerenommeerde chocolatiers in de armen genomen. Zij waren verantwoordelijk voor de bereiding en bewaking van de kwaliteit van de KITKAT’s en trainden een team van 20 chocolate artists om samen de pop-up store te runnen.

 

De KITKAT Chocolatory heeft bewezen dat creativiteit en personalisatie werkt in Nederland. We kunnen met vol vertrouwen zeggen dat zowel reizigers als het lokale winkelend publiek naar de Chocolatory kwam om hun eigen KITKAT te creëren op een plek waar op unieke wijze creativiteit en persoonlijke inbreng samenkwam. De feedback, zowel in de pop-up store als op social media heeft laten zien dat consumenten openstaan voor het kopen van premium KITKAT’s met extra toppings en zijn daarnaast ook nieuwsgierig naar unieke KITKAT variaties zoals die uit Japan met wasabi of groene thee.

 

De flexibiliteit en snelle reactietijd van het projectteam tijdens de opbouw en het management gedeelte van de ontwikkeling van de pop-up store, als de in-house bereiding van de chocolade, het goed getrainde personeel en een solide operationeel proces waren allemaal factoren die meehielpen om dit project tot een fenomenaal succes te maken. PSfm kijkt vol trots terug op dit innovatieve en succesvolle project.

 

Meer weten over de mogelijkheden van een pop-up store binnen jouw organisatie? Neem dan contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

Bekijk video

Meer informatie?

Stuur Jeroen een e-mail of bel hem direct op 020 426 03 00
Case: NESCAFÉ Cup Catch

NESCAFÉ Cup Catch

Wat de NESCAFÉ Cup Catch is?...

Bekijk case